sobota, 1 września 2012

Sam urok, Sama słodycz, Karen Wheeler

COŚ POZYTYWNEGO


Na smutki końca wakacji, na jesienne dołki, polecam dwie książki, stanowiące całość, autorstwa Karen Wheeler: „Sama słodycz” i „Sam urok”.
Proszę sobie wyobrazić atrakcyjną trzydziestolatkę, w dizajnerskich ciuchach, robiącą karierę w mediach zajmujących się modą, mieszkającą w drogim apartamencie w Londynie. Właśnie zerwała z facetem, po kilku latach związku. Jak sama stwierdziła, jedynym plusem zerwania było pozbycie się dwunastu kilogramów na diecie składającej się z kawy i ciemnej czekolady. Kilka miesięcy później, w wyniku zbiegu okoliczności, spędza weekend we Francji, w małym prowincjonalnym miasteczku... i w ciągu kilku minut podejmuje decyzję o kupnie domu. Dom, choć uroczy, jest na wpół zrujnowany i okazuje się studnią bez dna. Przewraca to do góry nogami całe dotychczasowe życie bohaterki. Porzuca wszystko i przeprowadza się do Francji...
Po pierwsze, to przydarzyło się autorce, co dodaje smaczku historii. Po drugie, jest to bardzo dowcipnie napisana opowieść, o zmaganiu się z adaptacją do zupełnie nowych warunków życia, o problemach w zintegrowaniu się z lokalną społecznością, o użeraniu się z kolejnymi ekipami fachowców (jak widać na całym świecie są takie same), o kolejnych próbach w ułożeniu sobie życia osobistego.
A wszystko opowiedziane w przezabawny sposób, z ogromną dozą autoironii, z autentyczną sympatią do innych ludzi, bardziej Francuzów niż rodaków.
Szalenie pozytywna książka, o tym, że czasami warto trzasnąć za sobą drzwiami i zacząć wszystko od nowa.
Ja bawiłam się przy niej znakomicie, oderwać się nie mogłam i nie mogłam się doczekać na drugą część. Teraz można obie kupić razem.


O autorce 
Pełne tytuły książek Karen Wheeler:
Sama słodycz, czyli jak porzuciłam wysokie obcasy i zaczęłam nowe życie we Francji
Sam urok czyli jak zakochałam się w sielskiej Francji

4 komentarze:

  1. uwielbiam Twojego bloga!
    a ksiazki czytalam i bardzo mi sie podobaly! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję:) jeśli je czytałaś, to wiesz, że są warte polecenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie skonczylam czytac pierwsza czesc, bardzo mi sie pobobala. Zamowilam druga i jest tez trzecia pt. Samo Szczescie:-) Cudowne czytadlo na dlugie zimowe wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie wiedziałam, że jest trzecia część, dziękuję ślicznie :) jeszcze dzisiaj poszukam w księgarniach wysyłkowych...a co do opinii o książce...podzielam w 100%...pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń