czwartek, 27 marca 2014

Sto imion, Cecelia Ahern


Sto imion, Cecelia Ahern
Tłumaczenie Agnieszka Andrzejewska
Wydawnictwo Akurat, 2014


Spodziewałam się więcej po autorce „PS, kocham cię”. W obu książkach jest ogrywany ten sam motyw. Tam mężczyzna tu przyjaciółka, po śmierci usiłują pomóc ułożyć sobie życie tej, która została. Kto będzie w kolejnej powieści? Tytuł też jest mylący. Równie dobrze mogłoby być TYSIĄC IMION albo DZIESIĘĆ. 
Zaczęło się intrygująco, a nijako się skończyło. Mam wrażenie, że nie wykorzystano tu dobrego pomysłu. Czyta się nieźle tylko, że nic z tego nie wynika.
Mogłabym streścić całość powieści w sformułowaniu, że lepiej być dobrym niż złym ... i co z tego? 
Zabrakło mi tu emocji. Jest powierzchownie, ani ciepło ani zimno, tak na pół gwizdka. Ta książka niczego nie wnosi. Zgadzam się tylko z jednym. Media mogą zniszczyć komuś życie, bo żerują na najniższych emocjach. I to tym z obu stron kamery, tych piszących i tych opisywanych. 
No i fajnie byłoby gdyby świat był taki jak ten tu opisywany. Źli przechodzą metamorfozę, zło zostaje ukarane, dobro nagrodzone. Daję mały plusik za pozytywną wizję świata.
A reasumując...to jest takie sobie czytadło.

5 komentarzy:

  1. Niestety, ale często zdarza się, że spotykamy autorów dobrych na jedną książkę, a każda następna nie może dorównać wielkiemu bestsellerowi:( mimo wszystko, takie czytadła są potrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wciąż zaliczam wpadki, kupując kolejne książki autorów bestsellerów :) więc się z tobą zgadzam; zgadzam się też , że potrzebne są czytadła, bo czasem musimy się odmóżdżyć :) ale musiałam dać wyraz rozczarowaniu...nie na to liczyłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Sto imion - dobro jest w kazdym z nas"... juz sam tytul zniecheca mnie do siegniecia po ksiazke :) na szczescie sa i dobre czytadla, chociazby wspomniana w poprzednim poscie Bridget czy ksiazki Karen Wheeler, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  4. oj, tak :) i nie mam nic przeciwko czytadłom, ale żeby nie był to czas stracony...ta jest jednak tak przesłodzona, że aż mdli

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach przeczytanie jednej z jej książek, a któregoś dnia przeczytam i tę proponowaną przez ciebie : )
    Pozdrawiam : >

    OdpowiedzUsuń